TI-Hüppest

Algatajad

TI-Hüpe on laiapõhjaline koostööprogramm.

TI-Hüppe käivitamisse on panustanud Vabariigi Presidendi diginõukoda, haridus- ja teadusminister Kristina Kallas ja ministeeriumi esindajad, Haridus- ja Teadusministeeriumi AI-Nõukoda, mitmed ülikoolid ning erasektori esindajad.

Programmi juhib sihtasutus TI-Hüpe, mille nõukogusse kuuluvad Andre Visse, Hannes Tamjärv, Kristi Vinter-Nemvalts, Linnar Viik ja Oleg Shvaikovsky.

Koosloomelist programmi viivad ellu tuhanded inimesed: koolid ja koolijuhid, pedagoogid ja õpilased, hariduspsühholoogid, haridus-, neuro-, IT- ja kasvatusteadlased, ülikoolid, tehnoloogia- ja hariduseksperdid, õpetajate- ja noorteorganisatsioonid koos eraettevõtjate ja tehnoloogiatootjatega.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres
A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

“Suured keelemudelid avaldavad sügavat ja kaugeleulatuvat mõju nii haridusele täna kui ka järgmisel kümnendil. Teenäitajana on meie suurim vastutus tagada nende teadlik ja mõtestatud kasutamine."

Ivo Visak

TI-Hüppe tegevjuht

TI-Hüppele on õla alla pannud nii riik kui erasektor

TI-Hüppe eelarve kujuneb kahte tüüpi allikatest:Haridus- ja  Teadusministeeriumi ning erasektori strateegiliste partnerite toetusest.

Oktoobriks 2025 on eraettevõtetest ja ettevõtjatest kinnitanud oma toetuse TI-Hüppe programmile:

 

Pool programmi rahastusest pärineb Haridus- ja Teadusministeeriumi eelarvest.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

Asjade seis

Mis meid tegutsema paneb?

Tehisaru kasutab valdav enamik Eesti õpilastest. 2024. aastast pärinevad Eesti andmed näitavad, et tervelt 90% gümnaasiumiõpilastest on TI-rakendusi kasutanud õppetegevuseks (valim: 6231 gümnasisti).

 

Miks kasutatakse?

Ideede genereerimiseks: 30%;

kodutööde vastamiseks: 26%;

kokkuvõtete saamiseks: 21%;

faktikontrolliks: 19%.

(TLÜ Õpilasuurimus. Vt ka Granström M and Oppi P 2025. Student engagement with AI tools in learning: evidence from a large-scale Estonian survey. Front. Educ. 10:1688092)

 

Tehisaru kasutavad pooled Eesti õpetajad. Nende seas on rohkem põhikooli- kui gümnaasiumiõpetajaid. Eesti andmed näitavad, et mida enam õpetajad tehisaru kasutavad, seda positiivsemalt hinnatakse nii saadavat kasu kui oma oskusi.

 

(Õpetajauurimus 2024, TLÜ, 3848 õpetajat)

Miks peame reageerima?

Tehisaru laialdane ja mõtestamata kasutus

Probleem

TI-rakenduste kasutamine õppetöös on Eesti õpilaste seas laialt levinud. See võib pärssida mõtlemise arengut ja õppimist.

Lahendus

Loome ja levitame õpirakendusi, mis on paremad õppima motiveerimises ja mõtlemise arengu toetamises.

TI-rakenduste kitsaskohad

Probleem

Kättesaadavad TI-rakendused on treenitud produktiivsust suurendama ja vastuseid ette ütlema. Rakendused ei toetu teaduspõhisele arusaamale õppimisest, psüühikast ja arengust.

Lahendus

Arendame ja testime TI-rakendusi parimatele teooriatele tuginedes koostöös neuro-, haridus- ja tehnoloogiateadlastega ning tehnoloogiaettevõtetega, mõõdame ja jälgime mõjusid.

Õpetajate ja koolide vajadused

Probleem

Õpetajad ja koolid vajavad tuge, et tehisaru ajastul õpiharjumuste arengut soodustada, kvaliteetseid tehisarurakendusi tõhusalt kasutada ja oma kogemusi ja praktikaid jagada.

Lahendus

Paneme õpetajate tugiprogrammiga aluse TI-rakenduste mitmekülgsele kasutamisele õpetajate seas, heade praktikate jagamisele ja õppetöö paremale toetamisele.

Teadlik tegutsemine on konkurentsieelis

TI-Hüppe abil saab Eesti õpirakenduste arendamises ja õpetajate toetamises tehisaruajastul teenäitajaks nii Euroopas kui kogu maailmas.

TI-Hüpe on tehisaruteemaliste teadmiste koguja ja levitaja ka lapsevanematele ja ühiskonnale üldisemalt. Tagades igale õpilasele ja õpetajale võimaluse tehisaru mõtestatud kasutuseks, loome tulevikupõlvkonnale konkurentsieelise.

Rakenduste arendamine on juba kaasa toonud innovatsiooni toetava koostöö Google’i ja OpenAI teadusmeeskonnaga.

 

TI-Hüpe on inspireeritud Tiigrihüppest. Eesti digitaalne edulugu algas 30 aastat tagasi, kui Tiigrihüpe andis igale õpilasele ligipääsu arvutile ja internetile. TI-Hüpe on järgmine Eesti suur arenguhüpe.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres
A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

"Tuleviku töökohti ei võta ära mitte tehisintellekt, vaid teine inimene, kes oskab seda paremini kasutada."

Linnar Viik

TI-Hüppe Algataja

Soovid olla kursis TI-Hüppe arengutega?

Liitu uudiskirjaga

Õpetajale ja koolile

TI-Hüppest

KKK

Kontakt

Kõik õigused kaitstud

2025

TI-Hüppest

Algatajad

TI-Hüpe on laiapõhjaline koostööprogramm.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

TI-Hüppe käivitamisse on panustanud Vabariigi Presidendi diginõukoda, haridus- ja teadusminister Kristina Kallas ja ministeeriumi esindajad, Haridus- ja Teadusministeeriumi AI-Nõukoda, mitmed ülikoolid ning erasektori esindajad.

Programmi juhib sihtasutus TI-Hüpe, mille nõukogusse kuuluvad Andre Visse, Hannes Tamjärv, Kristi Vinter-Nemvalts, Linnar Viik ja Oleg Shvaikovsky.

Koosloomelist programmi viivad ellu tuhanded inimesed: koolid ja koolijuhid, pedagoogid ja õpilased, hariduspsühholoogid, haridus-, neuro-, IT- ja kasvatusteadlased, ülikoolid, tehnoloogia- ja hariduseksperdid, õpetajate- ja noorteorganisatsioonid koos eraettevõtjate ja tehnoloogiatootjatega.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

“Suured keelemudelid avaldavad sügavat ja kaugeleulatuvat mõju nii haridusele täna kui ka järgmisel kümnendil. Teenäitajana on meie suurim vastutus tagada nende teadlik ja mõtestatud kasutamine."

Ivo Visak

TI-Hüppe tegevjuht

TI-Hüppele on õla alla pannud nii riik kui erasektor

TI-Hüppe eelarve kujuneb kahte tüüpi allikatest:Haridus- ja  Teadusministeeriumi ning erasektori strateegiliste partnerite toetusest.

Oktoobriks 2025 on eraettevõtetest ja ettevõtjatest kinnitanud oma toetuse TI-Hüppe programmile:

 

Pool programmi rahastusest pärineb Haridus- ja Teadusministeeriumi eelarvest.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

Asjade seis

Mis meid tegutsema paneb?

Tehisaru kasutab valdav enamik Eesti õpilastest. 2024. aastast pärinevad Eesti andmed näitavad, et tervelt 90% gümnaasiumiõpilastest on TI-rakendusi kasutanud õppetegevuseks (valim: 6231 gümnasisti).

 

Miks kasutatakse?

Ideede genereerimiseks: 30%;

kodutööde vastamiseks: 26%;

kokkuvõtete saamiseks: 21%;

faktikontrolliks: 19%.

(TLÜ Õpilasuurimus. Vt ka Granström M and Oppi P 2025. Student engagement with AI tools in learning: evidence from a large-scale Estonian survey. Front. Educ. 10:1688092)

 

Tehisaru kasutavad pooled Eesti õpetajad. Nende seas on rohkem põhikooli- kui gümnaasiumiõpetajaid. Eesti andmed näitavad, et mida enam õpetajad tehisaru kasutavad, seda positiivsemalt hinnatakse nii saadavat kasu kui oma oskusi.

 

(Õpetajauurimus 2024, TLÜ, 3848 õpetajat)

Miks peame reageerima?

Tehisaru laialdane ja mõtestamata kasutus

Probleem

TI-rakenduste kasutamine õppetöös on Eesti õpilaste seas laialt levinud. See võib pärssida mõtlemise arengut ja õppimist.

Lahendus

Loome ja levitame õpirakendusi, mis on paremad õppima motiveerimises ja mõtlemise arengu toetamises.

TI-rakenduste kitsaskohad

Probleem

Kättesaadavad TI-rakendused on treenitud produktiivsust suurendama ja vastuseid ette ütlema. Rakendused ei toetu teaduspõhisele arusaamale õppimisest, psüühikast ja arengust.

Lahendus

Arendame ja testime TI-rakendusi parimatele teooriatele tuginedes koostöös neuro-, haridus- ja tehnoloogiateadlastega ning tehnoloogiaettevõtetega, mõõdame ja jälgime mõjusid.

Õpetajate ja koolide vajadused

Probleem

Õpetajad ja koolid vajavad tuge, et tehisaru ajastul õpiharjumuste arengut soodustada, kvaliteetseid tehisarurakendusi tõhusalt kasutada ja oma kogemusi ja praktikaid jagada.

Lahendus

Paneme õpetajate tugiprogrammiga aluse TI-rakenduste mitmekülgsele kasutamisele õpetajate seas, heade praktikate jagamisele ja õppetöö paremale toetamisele.

Teadlik tegutsemine on konkurentsieelis

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

TI-Hüppe abil saab Eesti õpirakenduste arendamises ja õpetajate toetamises tehisaruajastul teenäitajaks nii Euroopas kui kogu maailmas.

TI-Hüpe on tehisaruteemaliste teadmiste koguja ja levitaja ka lapsevanematele ja ühiskonnale üldisemalt. Tagades igale õpilasele ja õpetajale võimaluse tehisaru mõtestatud kasutuseks, loome tulevikupõlvkonnale konkurentsieelise.

Rakenduste arendamine on juba kaasa toonud innovatsiooni toetava koostöö Google’i ja OpenAI teadusmeeskonnaga.

 

TI-Hüpe on inspireeritud Tiigrihüppest. Eesti digitaalne edulugu algas 30 aastat tagasi, kui Tiigrihüpe andis igale õpilasele ligipääsu arvutile ja internetile. TI-Hüpe on järgmine Eesti suur arenguhüpe.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

"Tuleviku töökohti ei võta ära mitte tehisintellekt, vaid teine inimene, kes oskab seda paremini kasutada."

Linnar Viik

TI-Hüppe Algataja

Soovid olla kursis TI-Hüppe arengutega?

Liitu uudiskirjaga

TI-Hüppest

Algatajad

TI-Hüpe on laiapõhjaline koostööprogramm.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

TI-Hüppe käivitamisse on panustanud Vabariigi Presidendi diginõukoda, haridus- ja teadusminister Kristina Kallas ja ministeeriumi esindajad, Haridus- ja Teadusministeeriumi AI-Nõukoda, mitmed ülikoolid ning erasektori esindajad.

Programmi juhib sihtasutus TI-Hüpe, mille nõukogusse kuuluvad Andre Visse, Hannes Tamjärv, Kristi Vinter-Nemvalts, Linnar Viik ja Oleg Shvaikovsky.

Koosloomelist programmi viivad ellu tuhanded inimesed: koolid ja koolijuhid, pedagoogid ja õpilased, hariduspsühholoogid, haridus-, neuro-, IT- ja kasvatusteadlased, ülikoolid, tehnoloogia- ja hariduseksperdid, õpetajate- ja noorteorganisatsioonid koos eraettevõtjate ja tehnoloogiatootjatega.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

“Suured keelemudelid avaldavad sügavat ja kaugeleulatuvat mõju nii haridusele täna kui ka järgmisel kümnendil. Teenäitajana on meie suurim vastutus tagada nende teadlik ja mõtestatud kasutamine."

Ivo Visak

TI-Hüppe tegevjuht

TI-Hüppele on õla alla pannud nii riik kui erasektor

TI-Hüppe eelarve kujuneb kahte tüüpi allikatest:Haridus- ja  Teadusministeeriumi ning erasektori strateegiliste partnerite toetusest.

Oktoobriks 2025 on eraettevõtetest ja ettevõtjatest kinnitanud oma toetuse TI-Hüppe programmile:

 

Pool programmi rahastusest pärineb Haridus- ja Teadusministeeriumi eelarvest.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

Asjade seis

Mis meid tegutsema paneb?

Tehisaru kasutab valdav enamik Eesti õpilastest. 2024. aastast pärinevad Eesti andmed näitavad, et tervelt 90% gümnaasiumiõpilastest on TI-rakendusi kasutanud õppetegevuseks (valim: 6231 gümnasisti).

 

Miks kasutatakse?

Ideede genereerimiseks: 30%;

kodutööde vastamiseks: 26%;

kokkuvõtete saamiseks: 21%;

faktikontrolliks: 19%.

(TLÜ Õpilasuurimus. Vt ka Granström M and Oppi P 2025. Student engagement with AI tools in learning: evidence from a large-scale Estonian survey. Front. Educ. 10:1688092)

 

Tehisaru kasutavad pooled Eesti õpetajad. Nende seas on rohkem põhikooli- kui gümnaasiumiõpetajaid. Eesti andmed näitavad, et mida enam õpetajad tehisaru kasutavad, seda positiivsemalt hinnatakse nii saadavat kasu kui oma oskusi.

 

(Õpetajauurimus 2024, TLÜ, 3848 õpetajat)

Miks peame reageerima?

Tehisaru laialdane ja mõtestamata kasutus

Probleem

TI-rakenduste kasutamine õppetöös on Eesti õpilaste seas laialt levinud. See võib pärssida mõtlemise arengut ja õppimist.

Lahendus

Loome ja levitame õpirakendusi, mis on paremad õppima motiveerimises ja mõtlemise arengu toetamises.

TI-rakenduste kitsaskohad

Probleem

Kättesaadavad TI-rakendused on treenitud produktiivsust suurendama ja vastuseid ette ütlema. Rakendused ei toetu teaduspõhisele arusaamale õppimisest, psüühikast ja arengust.

Lahendus

Arendame ja testime TI-rakendusi parimatele teooriatele tuginedes koostöös neuro-, haridus- ja tehnoloogiateadlastega ning tehnoloogiaettevõtetega, mõõdame ja jälgime mõjusid.

Õpetajate ja koolide vajadused

Probleem

Õpetajad ja koolid vajavad tuge, et tehisaru ajastul õpiharjumuste arengut soodustada, kvaliteetseid tehisarurakendusi tõhusalt kasutada ja oma kogemusi ja praktikaid jagada.

Lahendus

Paneme õpetajate tugiprogrammiga aluse TI-rakenduste mitmekülgsele kasutamisele õpetajate seas, heade praktikate jagamisele ja õppetöö paremale toetamisele.

Teadlik tegutsemine on konkurentsieelis

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

TI-Hüppe abil saab Eesti õpirakenduste arendamises ja õpetajate toetamises tehisaruajastul teenäitajaks nii Euroopas kui kogu maailmas.

TI-Hüpe on tehisaruteemaliste teadmiste koguja ja levitaja ka lapsevanematele ja ühiskonnale üldisemalt. Tagades igale õpilasele ja õpetajale võimaluse tehisaru mõtestatud kasutuseks, loome tulevikupõlvkonnale konkurentsieelise.

Rakenduste arendamine on juba kaasa toonud innovatsiooni toetava koostöö Google’i ja OpenAI teadusmeeskonnaga.

 

TI-Hüpe on inspireeritud Tiigrihüppest. Eesti digitaalne edulugu algas 30 aastat tagasi, kui Tiigrihüpe andis igale õpilasele ligipääsu arvutile ja internetile. TI-Hüpe on järgmine Eesti suur arenguhüpe.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

"Tuleviku töökohti ei võta ära mitte tehisintellekt, vaid teine inimene, kes oskab seda paremini kasutada."

Linnar Viik

TI-Hüppe Algataja

Soovid olla kursis TI-Hüppe arengutega?

Liitu uudiskirjaga

TI-Hüppest

Algatajad

TI-Hüpe on laiapõhjaline koostööprogramm.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

TI-Hüppe käivitamisse on panustanud Vabariigi Presidendi diginõukoda, haridus- ja teadusminister Kristina Kallas ja ministeeriumi esindajad, Haridus- ja Teadusministeeriumi AI-Nõukoda, mitmed ülikoolid ning erasektori esindajad.

Projekti juhib SA TI-Hüpe, mille nõukogusse kuuluvad Ivo Visak, Andre Visse, Hannes Tamjärv, Kristi Vinter-Nemvalts, Linnar Viik ja Oleg Shvaikovsky.

Koosloomelist programmi viivad ellu tuhanded inimesed: koolid ja koolijuhid, pedagoogid ja õpilased, hariduspsühholoogid, haridus-, neuro-, IT- ja kasvatusteadlased, ülikoolid, tehnoloogia- ja hariduseksperdid, õpetajate- ja noorteorganisatsioonid koos eraettevõtjate ja tehnoloogiatootjatega.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

“Suured keelemudelid avaldavad sügavat ja kaugeleulatuvat mõju nii haridusele täna kui ka järgmisel kümnendil. Teenäitajana on meie suurim vastutus tagada nende teadlik ja mõtestatud kasutamine."

Ivo Visak

TI-Hüppe tegevjuht

TI-Hüppele on õla alla pannud nii riik kui erasektor

TI-Hüppe eelarve kujuneb kahte tüüpi allikatest:Haridus- ja  Teadusministeeriumi ning erasektori strateegiliste partnerite toetusest.

Oktoobriks 2025 on eraettevõtetest ja ettevõtjatest kinnitanud oma toetuse TI-Hüppe programmile:

 

Pool programmi rahastusest pärineb Haridus- ja Teadusministeeriumi eelarvest.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

Asjade seis

Mis meid tegutsema paneb?

Tehisaru kasutab valdav enamik Eesti õpilastest. 2024. aastast pärinevad Eesti andmed näitavad, et tervelt 90% gümnaasiumiõpilastest on TI-rakendusi kasutanud õppetegevuseks (valim: 6231 gümnasisti).

 

Miks kasutatakse?

Ideede genereerimiseks: 30%;

kodutööde vastamiseks: 26%;

kokkuvõtete saamiseks: 21%;

faktikontrolliks: 19%.

(TLÜ Õpilasuurimus. Vt ka Granström M and Oppi P 2025. Student engagement with AI tools in learning: evidence from a large-scale Estonian survey. Front. Educ. 10:1688092)

 

Tehisaru kasutavad pooled Eesti õpetajad. Nende seas on rohkem põhikooli- kui gümnaasiumiõpetajaid. Eesti andmed näitavad, et mida enam õpetajad tehisaru kasutavad, seda positiivsemalt hinnatakse nii saadavat kasu kui oma oskusi.

 

(Õpetajauurimus 2024, TLÜ, 3848 õpetajat)

Miks peame reageerima?

Tehisaru laialdane ja mõtestamata kasutus

Probleem

TI-rakenduste kasutamine õppetöös on Eesti õpilaste seas laialt levinud. See võib pärssida mõtlemise arengut ja õppimist.

Lahendus

Loome ja levitame õpirakendusi, mis on paremad õppima motiveerimises ja mõtlemise arengu toetamises.

TI-rakenduste kitsaskohad

Probleem

Kättesaadavad TI-rakendused on treenitud produktiivsust suurendama ja vastuseid ette ütlema. Rakendused ei toetu teaduspõhisele arusaamale õppimisest, psüühikast ja arengust.

Lahendus

Arendame ja testime TI-rakendusi parimatele teooriatele tuginedes koostöös neuro-, haridus- ja tehnoloogiateadlastega ning tehnoloogiaettevõtetega, mõõdame ja jälgime mõjusid.

Õpetajate ja koolide vajadused

Probleem

Õpetajad ja koolid vajavad tuge, et tehisaru ajastul õpiharjumuste arengut soodustada, kvaliteetseid tehisarurakendusi tõhusalt kasutada ja oma kogemusi ja praktikaid jagada.

Lahendus

Paneme õpetajate tugiprogrammiga aluse TI-rakenduste mitmekülgsele kasutamisele õpetajate seas, heade praktikate jagamisele ja õppetöö paremale toetamisele.

Teadlik tegutsemine on konkurentsieelis

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

TI-Hüppe abil saab Eesti õpirakenduste arendamises ja õpetajate toetamises tehisaruajastul teenäitajaks nii Euroopas kui kogu maailmas.

TI-Hüpe on tehisaruteemaliste teadmiste koguja ja levitaja ka lapsevanematele ja ühiskonnale üldisemalt. Tagades igale õpilasele ja õpetajale võimaluse tehisaru mõtestatud kasutuseks, loome tulevikupõlvkonnale konkurentsieelise.

Rakenduste arendamine on juba kaasa toonud innovatsiooni toetava koostöö Google’i ja OpenAI teadusmeeskonnaga.

 

TI-Hüpe on inspireeritud Tiigrihüppest. Eesti digitaalne edulugu algas 30 aastat tagasi, kui Tiigrihüpe andis igale õpilasele ligipääsu arvutile ja internetile. TI-Hüpe on järgmine Eesti suur arenguhüpe.

A image of a concrete sphere, balanced between two other larger spheres

"Tuleviku töökohti ei võta ära mitte tehisintellekt, vaid teine inimene, kes oskab seda paremini kasutada."

Linnar Viik

TI-Hüppe Algataja

Soovid olla kursis TI-Hüppe arengutega?

Liitu uudiskirjaga