Arutaja põhines Google Gemini rakendusel, kuid oli kohandatud õppimise toetamiseks: nagu rakendusele pandud nimigi ütleb, kutsus see pigem arutama ja kaasa mõtlema kui andis kiirelt vastused ette. Samuti said õpetajad lisada rakendusse tundides näidatud slaide ja muid enda loodud õppematerjale.
Kevadisest piloodist võttis osa kaks klassikomplekti gümnasiste, samuti nende geograafia- ja ajalooõpetajad, kellele olid antud vabad käed suunata Arutaja kasutamist nii koolitundides kui kodutöödes. Kasutuskogemusi, probleeme ja tagasisidet koguti nii õpilastelt kui õpetajatelt.
Õpilaste ja õpetajate tagasiside:
Tehisaru kasutati nii kodutöid tehes kui koolis õppides ning eriti meeldis õpilastele näiteks rühmatööde tegemine, kus täiendavaks “rühmaliikmeks” oli tehisaru;
Õpilased arvasid, et õppida aitav tehisaru võiks olla isikupärasem: oma nime, taustaloo ja muudetava avatariga;
Õpilased oleksid eelistanud sellist tehisaru, mis oskab vastavalt vajadusele kas arutada või kiiresti ja konkreetseid vastuseid anda;
Õpilastele meeldis tehisaru ka ise suunata, näiteks panna seda rääkima slängis;
Õpetajad leidsid, et vajavad tehisaru kasutamise paremaks suunamiseks rohkem metoodilist tuge, samuti tunnistati digiväsimust.